Markedsføring i 2025

Nærmere 80 deltagere kickstartet året med frokostmøte hos oss.
Vi har gjort det til tradisjon å arrangere frokostmøter med ulike temaer der kunder, samarbeidspartnere og andre interesserte inviteres til halvannen times velsmakende faglig påfyll.
Temaet var Markedsføring anno 2025
Fornøyde deltagere
Linnea Jacoby Aasrum jobber med innholdsproduksjon hos trelastprodusenten Bergene Holm i Larvik. Hun var på frokostmøtet sammen med kollega og kundereiseansvarlig Line Klaastad Hasle.
– Jeg jobber mye med det organiske og likte spesielt godt delen om employer branding. Her var det mange fine tips å ta med seg videre fordi vi jobber med å ikke bare vise frem produktene våre, men hva som skjer innenfor de fire veggene hos oss.
Kollega Line istemmer: – Jeg tar særlig med meg tipsene angående employer branding og LinkedIn. Dette med å få ansatte til å være bedriftens ambassadører i kanalen er noe vi gjerne vil fokusere på.
Solveig Tennes er Social Media Manager i Komplett. Også hun hadde stort utbytte av frokostmøtet.
– Det er fint å delta på sånne arrangementer fordi man alltid får noen idéer eller påminnelser på noe man kanskje har tenkt på tidligere. Det er også viktig for å hente inspirasjon og få litt «viben» på bransjen. Jeg liker også formen, som er nedpå og folkelig, men samtidig relevant, sier hun.
Hyggelig med gode tilbakemeldinger

– Det er gøy å invitere til slike arrangementer når oppmøtet og engasjementet er så bra. Vi jobber mye med innholdet i forkant for at deltakerne skal ha størst mulig utbytte av å delta. Når vi får gode tilbakemeldinger, gir det oss energi til å lage nye møter og kurs, forteller Kim Nygaard, som er senior digital rådgiver i Færd.
Hva lærte vi? Her er 5 tips fra frokostmøtet
-
Ta employer branding på alvor
Employer branding handler ikke bare om å tiltrekke seg nye medarbeidere, det handler også om å beholde de du allerede har. Jobb aktivt gjennom året og knytt arbeidet til rekrutteringsstrategien i bunn. Husk at ansikter gir høy engasjementsrate, og spill gjerne på balansen mellom jobb og fritid. -
Ikke overlat alt til automatiserte annonseløsninger
Ikke overlat alt til automatiserte annonseløsninger i Meta eller Google. Ta selv kontroll på oppsettet av annonsene og hvordan f.eks. Meta plasserer annonsene dine ut på tvers av plattformer. Spiss innholdet til hver enkelt målgruppe og husk å ta en ekstra sjekk på hvordan ting vil se ut. -
Gjør e-postmarkedsføringsjobben skikkelig
Husk at det er viktigere å ha nyhetsbrevabonnenter som virkelig er interessert i det du tilbyr enn å bare ha flest mulig. Rydd derfor opp i kundelistene dine og fjern all «støy». Få på plass et CRM, og lag relevant og personalisert innhold.
-
Utforsk mulighetene med AI i design
Sett deg inn i mulighetene AI gir, men ikke bli så fascinert av alt designprogrammene kan gjøre at du «glemmer» den røde tråden i merkevarens uttrykk. Utnytt maskinkraften og bruk verktøyene for å effektivisere arbeidsprosessene dine.
-
Lage podkast? Start med å finne ut hvorfor
Før du går i gang med innspillingen kan det være lurt å gjøre et lite grunnarbeid med hva du skal være for hvem. Når du har tenkt godt igjennom viktige punkter som hva, hvem og hvorfor, blir det lettere å lage relevant og interessant innhold for de du vil skal lytte til deg.
Relevante artikler
Årsrapport: Dette må du tenke på
Nye krav til rapportering i årsrapporter
Employer branding, viktig når du rekrutterer?
Derfor bruker vi i Volmax Færd
Hvorfor er godt design avgjørende i årsrapporter?
Tre leveregler for å utvikle en god logo
Det er bare et navn … eller?
6 tips for en god årsrapport
Årsrapporten som verktøy for kommunikasjon
Historiefortelling i reklame
Søker du i Google, eller i ChatGPT?
Trykket eller digital årsrapport?
Slik øker du rekkevidden på Instagram
Kreativitet er som en muskel. Den må trenes.
Markedsføring i 2025
Verdien av et godt omdømme
Få Færd på øret: Vi starter podcast
10 grunner til at du ikke lykkes på TikTok
Fått med deg disse some-nyhetene?
Fullt hus på kurs om digital synlighet
La hjernen ta pause
Markedsføringstrender akkurat NÅ
Hvorfor bruke HubSpot?
4 tips som kan få fart på kreativiteten
Den best bevarte hemmeligheten innen markedsføring?
Stor interesse rundt lansering av nytt boligprosjekt
Film bedre med mobilen – 10 tips
Hvorfor landingssiden din ikke konverterer
Færd på scenen hos Kampanje
Derfor bruker vi i Fønix Færd
Kom i gang med kunstig intelligens!
Derfor bruker vi i Bilservice Færd
6 tips til gode idéprosesser
5 markedsføringstendenser som fremdeles preger 2024
Derfor bruker vi i Folksom Færd
Sosiale medier - trender for 2024
Hvordan vil AI påvirke SEO?
Derfor bruker vi Færd
Hvordan få best mulig synlighet i Google?
Gode landingssider øker konvertering
HubSpot Gold Solutions Partner
Kim Nygaard til Færd
HubSpot – hva og hvorfor?
7 tips for å lykkes på Instagram
Slik lager du en god årsrapport
Visjoner til glede og besvær
Ta kontroll på synsinga!
Annonse for Grefsen Stasjon
Vi heier på hverdagsheltene våre!
Always on i sosiale medier
Huskeliste for filmproduksjoner
Bli kjent med Bjarte
7 tips til deg som skal lage film til sosiale medier
Innholdsmarkedsføring og sentrale begreper
Ny rådgiver/tekstforfatter til Færd
Årsrapporter: En kort rapport om hva du må tenke på
Ny nettside? Husk å rigge deg for det som kommer.
Færdvettreglene
Bedriftsblogg – hvorfor og hvordan?
5 digitale tips å ta med deg i 2021 - FÆRD Kommunikasjon Tønsberg
10 tips til en god nettside
Krisekommunikasjon
5 SEO trender for 2020 - FÆRD Kommunikasjon Tønsberg
Fire markedsføringstrender du bør være oppmerksom på i 2020!
Fem tips for å øke bedriftens synlighet på LinkedIn
7 tips for å lykkes med livesending
Livesending på YouTube
Slik holder du oversikten over dine Instagram-poster
Din historie bedre fortalt
9 tips for bedre idéprosesser
Visste du at Snapchat eier alt du legger ut?
Google Ads på TV
Nok et vellykket frokostseminar!
Slik får du suksess på LinkedIn - Færd Kommunikasjon
Frokostseminar: Linkedin og SoMe-trender
Guilty pleasure Spotify-liste
3 Snapchat-tips til din bedrift
Annonsering på Google – en kort innføring
Facebook Watch lansert i Norge!
Færd er Google Partner
6 tips for økt synlighet
Færd fusjonerer med Marketing Services
Slik forteller du historier på Facebook - FÆRD Kommunikasjon
Lost your mind
Vellykket frokostseminar
Frokostseminar: SoMe - So what?
Endelig er Facebook Marketplace lansert i Norge!
Færden fortsetter – vi styrker laget med tekstforfatter
Har du hørt om "Chevron Stitch"?
REISEBREV FRA OMDØMMEDAGEN 2017
Da Essenz og Spring ble til Færd
Film for Bil-Service - Reflekskampanje
Kreativitet når du løper fra et rovdyr