EN NO
EN NO

    NYTT

    Fem tips for å øke bedriftens synlighet på LinkedIn

    Veldig mange norske bedrifter er i dag på LinkedIn. Har du sørget for at bedriften din får den synligheten den fortjener?

    Det kan du, ved å følge tipsene under her:

    1: Ha en fullstendig utfylt profil

    LinkedIn viser nå om du har en utfylt profil eller ikke når du er inne som admin på siden. Sørg for at profilen er fullstendig utfylt – det kan øke trafikken med opptil 30 prosent!

    2: Følg opp kommentarer

    Svar alltid på kommentarer! Det kan gi opptil 200 prosent flere visninger av posten. Oppfordre gjerne til dialog! Eller bare bekrefte en kommentar med et  eller et takk!

    3: Bruk hashtags

    Bruk hashtags i oppdateringene – gjerne norske. Andre som ønsker å følge samme tema kan da bli eksponert for ditt innhold. LinkedIn anbefaler maks tre hashtags og fem tagginger av personer i én oppdatering. Overgås dette kan synligheten svekkes.

    4: Bruk video

    Film gir bedre synlighet enn andre formater. La ansatte få snakke om sitt fag, synliggjøre hva de jobber med og som kan bidra til å løse et problem for målgruppen. Vis frem bedriftskultur og kunnskap – dette bygger tillit!

    5: Engasjer de ansatte

    De ansatte er bedriftens viktigste ambassadører. Engasjer og informer dem om hva som skjer på bedriftens LinkedIn-side. Når de liker og deler posten, blir spredningen større.