EN NO
EN NO

    NYTT

    Markedsføring i 2025

    Nærmere 80 deltagere kickstartet året med frokostmøte hos oss.

    Vi har gjort det til tradisjon å arrangere frokostmøter med ulike temaer der kunder, samarbeidspartnere og andre interesserte inviteres til halvannen times velsmakende faglig påfyll.

    Temaet var Markedsføring anno 2025

    I tillegg til å presentere ferske tall om sosiale medier i Norge, snakket møteleder Kim Nygaard og hans kolleger om hva som skal til for å lykkes på sentrale områder i markedsføringen i dag. Blant temaene var employer branding, performance marketing og viktigheten av å eie egne kundedata.

    Fornøyde deltagere

    Linnea Jacoby Aasrum og Line Klaastad Hasle i Bergene HolmLinnea Jacoby Aasrum jobber med innholdsproduksjon hos trelastprodusenten Bergene Holm i Larvik. Hun var på frokostmøtet sammen med kollega og kundereiseansvarlig Line Klaastad Hasle.

    – Jeg jobber mye med det organiske og likte spesielt godt delen om employer branding. Her var det mange fine tips å ta med seg videre fordi vi jobber med å ikke bare vise frem produktene våre, men hva som skjer innenfor de fire veggene hos oss.  

    Kollega Line istemmer: – Jeg tar særlig med meg tipsene angående employer branding og LinkedIn. Dette med å få ansatte til å være bedriftens ambassadører i kanalen er noe vi gjerne vil fokusere på. 

    Solveig Tennes, Social Media Manager i KomplettSolveig Tennes er Social Media Manager i Komplett. Også hun hadde stort utbytte av frokostmøtet. 

    – Det er fint å delta på sånne arrangementer fordi man alltid får noen idéer eller påminnelser på noe man kanskje har tenkt på tidligere. Det er også viktig for å hente inspirasjon og få litt «viben» på bransjen. Jeg liker også formen, som er nedpå og folkelig, men samtidig relevant, sier hun.

    Hyggelig med gode tilbakemeldinger

    kim-nygaard_seo-kurs_1200x628

    – Det er gøy å invitere til slike arrangementer når oppmøtet og engasjementet er så bra. Vi jobber mye med innholdet i forkant for at deltakerne skal ha størst mulig utbytte av å delta. Når vi får gode tilbakemeldinger, gir det oss energi til å lage nye møter og kurs, forteller Kim Nygaard, som er senior digital rådgiver i Færd.

    Hva lærte vi? Her er 5 tips fra frokostmøtet

    1. Ta employer branding på alvor
      Employer branding handler ikke bare om å tiltrekke seg nye medarbeidere, det handler også om å beholde de du allerede har. Jobb aktivt gjennom året og knytt arbeidet til rekrutteringsstrategien i bunn. Husk at ansikter gir høy engasjementsrate, og spill gjerne på balansen mellom jobb og fritid.

    2. Ikke overlat alt til automatiserte annonseløsninger
      Ikke overlat alt til automatiserte annonseløsninger i Meta eller Google. Ta selv kontroll på oppsettet av annonsene og hvordan f.eks. Meta plasserer annonsene dine ut på tvers av plattformer. Spiss innholdet til hver enkelt målgruppe og husk å ta en ekstra sjekk på hvordan ting vil se ut.

    3. Gjør e-postmarkedsføringsjobben skikkelig

      Husk at det er viktigere å ha nyhetsbrevabonnenter som virkelig er interessert i det du tilbyr enn å bare ha flest mulig. Rydd derfor opp i kundelistene dine og fjern all «støy». Få på plass et CRM, og lag relevant og personalisert innhold.

    4. Utforsk mulighetene med AI i design

      Sett deg inn i mulighetene AI gir, men ikke bli så fascinert av alt designprogrammene kan gjøre at du «glemmer» den røde tråden i merkevarens uttrykk. Utnytt maskinkraften og bruk verktøyene for å effektivisere arbeidsprosessene dine.

    5. Lage podkast? Start med å finne ut hvorfor

      Før du går i gang med innspillingen kan det være lurt å gjøre et lite grunnarbeid med hva du skal være for hvem. Når du har tenkt godt igjennom viktige punkter som hva, hvem og hvorfor, blir det lettere å lage relevant og interessant innhold for de du vil skal lytte til deg.