Fullt hus på kurs om digital synlighet

Rundt 100 deltakere fylte lokalene da Færd nylig inviterte til kurs om digital synlighet. Med foreleser Kim Nygaard i spissen, fikk deltakerne en innføring i de siste trendene innen blant annet søkemotoroptimalisering.
Se 7 SEO-tips fra kurset lenger ned i artikkelen.
Kurset strakk seg over tre timer og var spekket med nyttig informasjon. Det ble servert frokost før oppstart.
Takk til alle som deltok på SEO-kurs hos oss.
En inspirerende opplevelse

Kristin Bækkevold, UX-designer Jotun:
- Jeg likte spesielt godt at det ble vist konkrete eksempler fra kursdeltakernes egne nettsider, sier UX-designer i Jotun, Kristin Bækkevold som også deltok på kurset i SEO.Gøy med mange deltakere
– I en verden der viktigheten av digital tilstedeværelse øker for hver dag som går, hadde vi en antagelse om at kurset ville fenge mange, men at det skulle dukke opp over 100 deltakere var over all forventning, innrømmer han.

Kim Nygaard er digital rådgiver i Færd og holder mye kurs og foredrag innen markedsføring.
Hva lærte vi? Her er 7 tips fra kurset:
1. Alt handler om godt innhold
Det viktigste kriteriet for å rangere høyt i Google er godt innhold. By på deg selv! Del gode råd og vis hvem dere som bedrift er. Bruk egne bilder og filmer for å krydre innholdet.
2. Sett kundene i fokus
Forstå hva dine kunder og samarbeidspartnere er interessert i. Spør dem direkte og lag innhold som adresserer deres spørsmål.
3. Gjør en søkeordsanalyse
Finn ut hva folk «googler» når de er på jakt etter det du kan tilby. Det kan gi gode idéer på innhold som er basert på det målgruppen faktisk er interessert i. Når du vet hvilke søkefraser som brukes for å finne dine produkter eller tjenester, er det enklere for deg å optimalisere eget innhold slik at du når ut til et større publikum.
4. Jobb godt med nettsiden din
Bygg opp et solid innholdsfundament på egen nettside. Dette sikrer langsiktig synlighet og gjør deg mindre avhengig av endringer i sosiale medier. Husk forresten at hver URL har sin egen rangering i Google. Derfor er det viktig at artiklene og url-ene du lager på nettsiden din er gode slik at du kan jobbe videre med dem over tid.
5. Kunstig intelligens og menneskelig kreativitet
Verktøy som ChatGPT eller Gemeni kan være til stor hjelp for å generere idéer og strukturere innhold, men det er viktig å kombinere dette med menneskelig kreativitet og dømmekraft.
6. Google er viktig – men husk også YouTube og TikTok
Fremdeles er Google verdens største søkemotor, men mange bruker også YouTube og TikTok på jakt etter informasjon, produkter og tjenester eller nyheter. Glem derfor ikke disse kanalene når du tenker på søkemotoroptimalisering.
7. Googles nye verden
Kurset tok også for seg de nye endringene i Google. Med økt fokus på kunstig intelligens, og integreringen av Gemini på søkesiden, er det viktig å være forberedt på et mer dynamisk søkelandskap fremover.
Vil du lære mer?
Færd arrangerer jevnlig seminarer innen kommunikasjon og markedsføring. Snart vil vi invitere til et nytt og spennende frokostmøte i Tønsberg.
Meld deg på vårt nyhetsbrev for å bli invitert først.
Relevante artikler
Årsrapport: Dette må du tenke på
Nye krav til rapportering i årsrapporter
Employer branding, viktig når du rekrutterer?
Derfor bruker vi i Volmax Færd
Hvorfor er godt design avgjørende i årsrapporter?
Tre leveregler for å utvikle en god logo
Det er bare et navn … eller?
6 tips for en god årsrapport
Årsrapporten som verktøy for kommunikasjon
Historiefortelling i reklame
Søker du i Google, eller i ChatGPT?
Trykket eller digital årsrapport?
Slik øker du rekkevidden på Instagram
Kreativitet er som en muskel. Den må trenes.
Markedsføring i 2025
Verdien av et godt omdømme
Få Færd på øret: Vi starter podcast
10 grunner til at du ikke lykkes på TikTok
Fått med deg disse some-nyhetene?
Fullt hus på kurs om digital synlighet
La hjernen ta pause
Markedsføringstrender akkurat NÅ
Hvorfor bruke HubSpot?
4 tips som kan få fart på kreativiteten
Den best bevarte hemmeligheten innen markedsføring?
Stor interesse rundt lansering av nytt boligprosjekt
Film bedre med mobilen – 10 tips
Hvorfor landingssiden din ikke konverterer
Færd på scenen hos Kampanje
Derfor bruker vi i Fønix Færd
Kom i gang med kunstig intelligens!
Derfor bruker vi i Bilservice Færd
6 tips til gode idéprosesser
5 markedsføringstendenser som fremdeles preger 2024
Derfor bruker vi i Folksom Færd
Sosiale medier - trender for 2024
Hvordan vil AI påvirke SEO?
Derfor bruker vi Færd
Hvordan få best mulig synlighet i Google?
Gode landingssider øker konvertering
HubSpot Gold Solutions Partner
Kim Nygaard til Færd
HubSpot – hva og hvorfor?
7 tips for å lykkes på Instagram
Slik lager du en god årsrapport
Visjoner til glede og besvær
Ta kontroll på synsinga!
Annonse for Grefsen Stasjon
Vi heier på hverdagsheltene våre!
Always on i sosiale medier
Huskeliste for filmproduksjoner
Bli kjent med Bjarte
7 tips til deg som skal lage film til sosiale medier
Innholdsmarkedsføring og sentrale begreper
Ny rådgiver/tekstforfatter til Færd
Årsrapporter: En kort rapport om hva du må tenke på
Ny nettside? Husk å rigge deg for det som kommer.
Færdvettreglene
Bedriftsblogg – hvorfor og hvordan?
5 digitale tips å ta med deg i 2021 - FÆRD Kommunikasjon Tønsberg
10 tips til en god nettside
Krisekommunikasjon
5 SEO trender for 2020 - FÆRD Kommunikasjon Tønsberg
Fire markedsføringstrender du bør være oppmerksom på i 2020!
Fem tips for å øke bedriftens synlighet på LinkedIn
7 tips for å lykkes med livesending
Livesending på YouTube
Slik holder du oversikten over dine Instagram-poster
Din historie bedre fortalt
9 tips for bedre idéprosesser
Visste du at Snapchat eier alt du legger ut?
Google Ads på TV
Nok et vellykket frokostseminar!
Slik får du suksess på LinkedIn - Færd Kommunikasjon
Frokostseminar: Linkedin og SoMe-trender
Guilty pleasure Spotify-liste
3 Snapchat-tips til din bedrift
Annonsering på Google – en kort innføring
Facebook Watch lansert i Norge!
Færd er Google Partner
6 tips for økt synlighet
Færd fusjonerer med Marketing Services
Slik forteller du historier på Facebook - FÆRD Kommunikasjon
Lost your mind
Vellykket frokostseminar
Frokostseminar: SoMe - So what?
Endelig er Facebook Marketplace lansert i Norge!
Færden fortsetter – vi styrker laget med tekstforfatter
Har du hørt om "Chevron Stitch"?
REISEBREV FRA OMDØMMEDAGEN 2017
Da Essenz og Spring ble til Færd
Film for Bil-Service - Reflekskampanje
Kreativitet når du løper fra et rovdyr