EN NO
EN NO

    NYTT

    5 digitale tips å ta med deg i 2021 - FÆRD Kommunikasjon Tønsberg

    Ønsker du å øke den digitale satsningen for din bedrift i 2021?
    Her gir vi deg 5 gode tips!

    1. Skaff deg nettbutikk!

    Hadde du valgt å ringe en bedrift for å spørre om priser på et produkt eller en tjeneste, dersom du kunne finne dem i en nettbutikk hos andre? Sannsynligvis ikke. 2021 bør være året du oppretter en nettbutikk for alle de som sitter hjemme og søker etter det du kan tilby.

    Fem gode grunner:

    • Nettbutikksider rangerer høyere i Google ved relevante søk
    • Butikken din er åpen 24/7
    • «Kjøp nå» gir mer salg enn «Ring oss mellom kl. 9 og 15»
    • «Klikk og hent»-funksjon skaper mindre fysisk kø
    • Du kan dra nytte av konseptet sosialt bevis (se neste tips)

    2. Ta kontroll over sosialt bevis

    I 2020 har folks nettvaner tatt kvantesprang. Kommunikasjon og handel gjøres på nett i et stadig økende omfang. Fortsatt stoler folk flest mer på ekte omtale fremfor påkostet markedsføring.

    Seks kjappe fra globale funn:

    • 40 prosent har kjøpt produkter eller tjenester etter anbefaling fra influencere
    • 80 prosent stoler på anbefalinger fra venner og familie
    • 90 prosent sier at positive anmeldelser påvirket valget om å fullføre et kjøp
    • 70 prosent leser anmeldelser før de velger å kjøpe
    • 85 prosent stoler like mye på anbefalinger på nett som anbefalinger fra venner og bekjente
    • 50 prosent foretrekker å kommunisere gjennom chat-løsninger

    3. Bruk Google My Business

    Har du en fysisk butikk kan du ligge det lille steget foran konkurrentene dine ved å ta kontroll over Google My Business. Her kan du legge inn adressen din, åpningstider og bilder av butikken – helt gratis!  Informasjonen vises ved Google-søk og på Google Maps!

    Fem fordeler med Google My Business:

    • Du kan legge til søkeord relatert til bedriften din
    • Du kan legge til åpningstider
    • Du kan legge til bilder. Det øker spørsmål om veibeskrivelse med 42 %, og gir inntil 35 % mer trafikk til nettsiden!
    • Du kan få stjerner og tilbakemeldinger fra kunder som du kan svare på. Dette er gull for å øke rangeringen din i søkemotoren
    • Du kan lenke My Business sammen med Google Ads, slik at du kan legge til «location extensions» i annonsene.

    4. Ta i bruk Google Tag Manager

    Gjør arbeidet rundt pixler, sporing og analyse enklere ved å bruke Google Tag Manager, en gratis «katalog» fra Google der du installerer og administrerer alle pixler du trenger på nettsiden din.

    Hva kan du gjøre med Tag Manager?

    • Du kan legge inn én pixel på nettsiden din, slik at du lynraskt kan håndtere all sporing
    • Du kan spore hvor mange som trykker på en video du har på nettsiden, eller ser 15 % av den
    • Håndterer noen Google ads for deg, og andre Facebook-annonser? Da kan du samle alle pixlene i Tag Manager, slik at du sparer nettsiden for koder som gjør den tregere å laste
    • Du kan teste om koden du har fått er riktig satt opp, før du setter den live
    • Du får mengder av maler du kan bruke, for å optimalisere sporingen av trafikk på nettsiden
    • Alle endringer lagres i versjoner, så om du setter noe live som ikke skulle ut kan du raskt tilbakestille til en tidligere versjon

    5. Del kvalitetsvideoer over 3 minutter på Facebook

    I 2019 publiserte Facebook en sak om at de vil prioritere kvalitetsvideoer over 3 minutter i sin algoritme. De baserer seg da på følgende tre faktorer:

    • Lojalitet og intensjon: videoer som blir søkt etter og sett på igjen
    • Videolengde og varighet: videoer som blir sett på mer enn 1 minutt og som er lengre enn 3 minutter
    • Originalitet: innhold som er primært filmet og produsert av utgiveren selv

    Har du vurdert å poste en lengre film på over 3 minutter på Facebook? Da er det bare å sette  gang! Men husk å dele godt innhold som gir verdi til målgruppen.

    Se hvordan Volmax løste dette med stor suksess her.

    Ønsker du å øke din digitale tilstedeværelse i 2021?

    Ta kontakt med oss så hjelper vi deg!