Turkish Airlines
PR og mediekontakt, merkevarebygging

Turkish Airlines er Tyrkias nasjonale flyselskap og det 8. største i verden målt etter omsetning. Selskapet flyr til rundt 126 land i verden som er mer enn noe annet flyselskap, og flyr til mer en 340 ulike destinasjoner.
Oppgave
Fremme og styrke Turkish Airlines som en merkevare mot det norske markedet gjennom målrettet og offensiv bruk av PR. Færd bistår også selskapet i globale kampanjer.
Resultat
Rådgivning, PR og mediehåndtering, og planlegging og gjennomføring av kampanjer. Blant annet fremforhandlet vi en avtale med Skiforbundet der Turkish Airlines ble hovedsponsor for Holmenkollen Skifestival.
I en analyse utført av Sponsor Insight i etterkant av arrangementet, ble det anslått at man globalt nådde ut til cirka 193 millioner seere. Verdien av synligheten ble anslått til et betydelig beløp, og mange ganger mer enn selskapets markedsinvestering i sponsoratet.
