SEO

Skal du lykkes med SEO må du kombinere tekniske, innholdsbaserte og strategiske tiltak. Du må forstå hva målgruppen søker etter og bruke nøkkelord og nøkkelfraser i innholdet. Stikkordene er relevant, nyttig og godt strukturert innhold som svarer på brukernes spørsmål.
En viktig del av SEO er også å bygge autoritet gjennom lenker fra andre nettsteder. I tillegg kommer teknisk SEO for å sikre at søkemotorene enkelt kan lese, indeksere og forstå nettsiden. Målet er hele tiden at nettsiden skal bli mer synlig, få høyere rangering og tiltrekke seg riktig trafikk.
- «Helsesjekk» av nettsiden
- Søkeordsanalyser
- Helhetlig SEO-plan
- Teknisk SEO, inkludert forbedring av nettstedets struktur, hastighet, mobilvennlighet, sikkerhet (HTTPS) og indeksering
- On-page optimalisering, inkludert optimalisering av titler, metabeskrivelser, overskrifter, alt-tekster, internlenker og innhold med riktige søkeord/fraser
- Innholdsstrategi og produksjon av artikler, filmer og podcast
- Lokal SEO , inkludert optimalisering for lokale søk, inkludert Google Business-profil og lokale kataloger
- Overvåking, måling og rapportering