I en uoversiktlig situasjon er det viktig å sørge for oppdatert og faktabasert informasjon i alle kanaler. Med en situasjon som utvikler seg kontinuerlig, blir informasjon fort utdatert, husk å oppdatere hyppig.
Uansett virksomhet og bransje er det viktig å gjøre seg tilgjengelig for spørsmål. Digitale kanaler er ypperlige verktøy når ny informasjon kommer, og skal deles. Med de verktøyene vi har tilgjengelig har vi alle muligheter til å være på, enten det er videohilsen fra sjefen på intranett, et nyhetsbrev eller sms-utsendelse til kunder eller en livestreaming.
Ikke vent på at viktige målgrupper etterspør informasjon. Vær proaktiv, ta initiativ og sørg for god tilrettelegging. Desto mer man tilrettelegger, desto mer styrer man.
Mange kan bli bekymret hvis man ikke hører noe; ansatte, forretningsforbindelser, eiere, banken eller andre. Åpen og proaktiv informasjon skaper tillit og trygghet hos alle.