EN NO

Volmax AS

Merkevarebygging i digitale kanaler

Volmax er blant landets største forhandlere av Volvo og Renault lastebiler. Selskapet har åtte lokasjoner plassert på Østlandet og betjener en stor kundegruppe i dette området. 

876x675_Plakat

Oppgave

Volmax ønsket å forsterke sin posisjon som en kunnskapsformidler og «fagpartner» overfor kunder og andre målgrupper. 

Resultat

Posisjoneringskampanje med fokus på kunnskapsdeling gjennom film, på tvers av kanaler. Det ble utarbeidet beskrivende artikler for hver enkelt film, samt tilhørende Facebook-poster og Google-annonser. Alt ble samlet i en enkel publiseringsplan. Målet var mer trafikk til kundens kanaler, inkludert YouTube. 

Gjennom en kontrollert tilstedeværelse i kampanjeperioden, med annonsering for filmene både på YouTube og Facebook, fikk vi en tydelig økning i trafikk til kanalen: Fra første til siste film steg trafikken til YouTube med hele 400 prosent.