Easy Verksted
Konseptutvikling og merkevarebygging i digitale kanaler

Easy er en uavhengig kjede med bilverksteder i Larvik, Sandefjord, Holmestrand, Tønsberg, Kongsberg og på Notodden. Hos Easy er de opptatt av kvalitet, service og at jobben skal gå fort – for at kunden skal slippe kjedelig venting.
Oppgave
Vår oppgave var å bidra til å bygge merkevaren Easy i digitale kanaler. Under konseptet «100 % Easy» laget vi en serie med filmer for sosiale medier, hvor vi gikk tett på for å vise frem folka og livet inne på verkstedet. Filmene skulle gjenspeile Easy som imøtekommende, dyktige, uformelle og hyggelige folk.
Resultat
Filmene har bidratt til økt synlighet for Easy, og har styrket oppfatningen av kjeden som en verkstedkjede med kompetente og «raske" medarbeidere. Filmene ble kjørt som annonser på Facebook og Instagram og fikk på kun én måned 550 000 visninger. Easy oppnådde i denne perioden en CPC på 5,3 mot normalt 8,5 på sine SoMe-annonser.
