Vestfold og Telemark fylkeskommune
Merkevareplattform: Logo, visuell profil

Vestfold og Telemark fylkeskommune har over flere år drevet kulturprosjektet Arbeidslivets kulturseilas; et kulturprogram for bedrifter i Vestfold og Telemark der stikkordet er kulturopplevelser og nære møter med publikum på arbeidsplassen.
Oppgave
Færd fikk oppgaven med å utvikle ny merkevareplattform for fylkeskommunens kulturprosjekt som ønsket en total fornying av sitt uttrykk. Vårt oppdrag var å utvikle en ny merkevareplattform som inkluderte nytt navn, ny logo og et visuelt profilprogram.
Resultat
Vi utviklet ny merkevareplattform som utgangspunkt for arbeidet med visuell identitet. Stikkordene for det nye visuelle uttrykket er glede, energi og inspirasjon. Sterke farger og dynamiske former bidrar til et lekent og levende uttrykk. Profilen ble lansert våren 2022 da programmet startet opp igjen etter pandemien, og har høstet stor Applaus hos publikum.


